Fundusze dla Biznesu - 4.2020

22 DOBRE PRAKTYKI Kryzys spowodowany pandemią zmusił wiele firm do poszukiwania nowych możliwości zarabiania i utrzymania konkurencyjności. Browar Wrzos za- mierza wykorzystać swoje doświadczenie i rozpo- cząć innowacyjną produkcję napoju na bazie her- baty i chmielu. Branża gastronomiczna to jedna z tych gałęzi gospo- darki, którą najbardziej dotknęła pandemia. Koniecz- ność wyłączenia z działalności lokali gastronomicz- nych postawiła ich właścicieli w niezwykle trudnej sytuacji ekonomicznej. Podobnie jest w przypadku Dominika Dembińskiego, prowadzącego Karczmę i Browar Wrzos w Ustroniu. – W obliczu pandemii stoimy przed wyzwaniem i ko- niecznością przerobienia części prowadzonej przez nas karczmy na sklep – mówi Dominik Dembiński. – Lokal gastronomiczny nie może działać, jednak my jesteśmy doświadczonym, regionalnym browarem rzemieślni- czym, produkującym aż osiem gatunków piwa. Wciąż dysponujemy technologią pozwalającą nam na wy- puszczenie na rynek produktów zawierających chmiel. Dlatego też, wykorzystując nasze doświadczenie oraz zaplecze techniczne, postanowiliśmy wprowadzić na rynek napoje bezalkoholowe na bazie herbat i chmielu. Umiemy tworzyć bardzo ciekawe kompozycje smakowe z chmielu, który jest surowcem zdrowym, ale – poza sa- mym piwem – bardzo mało używanym. Dlatego chcemy go połączyć z innymi smakami, by stworzyć ekologiczne i zdrowe napoje o ciekawych smakach – podkreśla Do- minik Dembiński. Pieniądze z dotacji browar przeznaczy na utworze- nie stacjonarnego sklepu oraz zakup urządzeń do produkcji żywności. Uzupełnieniem zaplecza tech- nicznego będzie sprzęt do wytwarzania nowych na- pojów. Część dotacji pozwoli na powiększenie po- wierzchni magazynowej, by stworzyć przestrzeń do przechowywania nowych produktów. Piwo oferowane przez Browar Wrzos jest żywe, a więc nie poddawane filtracji i pasteryzacji, dzię- ki czemu zachowuje swoje wyjątkowe właściwości i smak. Do jego produkcji używane są najwyższej ja- kości składniki od dostawców, którzy działają na ryn- ku od wielu stuleci, a wszystkie używane produkty są naturalne. To stanowi gwarancję wysokiej jakości produktu. Takie również mają być cztery nowe na- poje bezalkoholowe oferowane przez Browar Wrzos. – Proces produkcji i wprowadzania na rynek napojów jest długotrwały i zajmie wiele miesięcy. Żałujemy, że fundusze unijne nie mogły trafić do nas wcześniej – podkreśla Dominik Dembiński. HERBATA O SMAKU CHMIELU Browar Wrzos Dominik Dembiński Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa po- przez wprowadzenie 4 nowych kategorii produk- towych, w tym kategorii produktów innowacyjnych Dofinansowanie: 611 999,98 zł

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MDg2